Persbericht 10 mei 2012 Hospice Duurstede verlengt werving vrijwilligers

Wijk bij Duurstede, 10  mei - Een wervingsactie van Hospice Duurstede onder de Wijkse bevolking heeft maar liefst 40 vrijwilligers opgeleverd. "Dat is een mooi resultaat", zegt voorzitter Jaap Remme, "we zijn er bijna, maar zoeken er nog zeker twintig. En mannen zijn ook welkom!"

De afgelopen maanden zijn er vele tientallen gesprekken gevoerd met belangstellenden voor de functie van vrijwilliger bij Hospice Duurstede. "We hebben deze gesprekken mede laten voeren door deskundigen uit de wereld van werving en selectie. We willen er namelijk van overtuigd zijn dat onze vrijwilligers het kunnen opbrengen om deze waardevolle, maar ook moeilijke, functie te vervullen. Juist daarom krijgt elk vrijwilliger bij Hospice Duurstede een gedegen opleiding.”

Aanvankelijk verwachtte het hospice met 50 vrijwilligers uit de voeten te kunnen, maar in de praktijk zullen er toch minstens 60 nodig zijn.  "We willen natuurlijk 24 uur per dag en 7 dagen per week de ondersteuning bieden die onze gasten nodig hebben. Uitgaande van een bezetting van 2 mensen per dienst, heb je toch minimaal 6 mensen per dag nodig. Wij vinden het belangrijk dat onze vrijwilligers een duurzame verbinding aangaan met Hospice Duurstede. Dan zul je er ook voor moeten zorgen, dat er voldoende mensen zijn, zodat zij ook hun rust kunnen pakken."

Hospice Duurstede heeft er voor gekozen om met vrijwilligers te werken en niet met een professionele organisatie. "Het is juist goed als mensen vanuit een gemotiveerde attitude bereid zijn zich in te zetten voor hun naasten. Zeker in de hechte gemeenschap die Wijk toch is en wil zijn. Daarnaast willen we natuurlijk de kosten zo laag mogelijk houden", aldus de voorzitter van Hospice Duurstede.

Meer informatie is te lezen op www.hospiceduurstede.nl (deze site). Solliciteren als vrijwilliger kan direct via vacature@hospiceduurstede.nl.  Ook is het mogelijk het inschrijfformulier (pdf) te downloaden en na scannen te mailen naar secretariaat@hospiceduurstede.nl  of direct op te sturen naar: Secretariaat Hospice Duurstede, Gansfortstraat 2.02, 3961 CR Wijk bij Duurstede.